رویدادها آرشیو خبر ها
جانشینان احتمالی مدیر ! اگر انیلی از یوونتوس برود ...

جانشینان احتمالی مدیر ! اگر انیلی از یوونتوس برود ...

روزهای تیره بیانکونری از سال گذشته شروع شد و حالا بیشتر از قبل سیاهی آن دیده میشود، سیاهی ای که این بار در کنار نتایج و عملکرد بسیار ضعیف با پروژه جدیدی شبیه به آنچه که سال ها قبل برای نابودی یووه برنامه ریزی شد در حال طرح ریزی مجدد است.

 

این بار نام پرونده بررسی سودهای مالی و سرمایه های بیانکونری ست. صورت حساب های مالی نادرست و جعلی که اندره آ انیلی، پاول ندود و فابیو پاراتیچی سه مدیر یووه که در حوزه مالی این باشگاه نیز فعال هستند را تحت بررسی و بازجویی قرار می دهد. سود سرمایه ها در کنار فعالیت بازار نقل و انتقالات یووه که در سه سال اخیر باعث شده تا دادستان شهر تورینو فرضیه هایی را در نظر گرفته و این سه مدیر یوونتوس را برای تحقیق و بررسی راهی دادگاهی که توسط سه دادستان به آن پرداخته خواهد شد، کند.

 

اما اگر بخواهیم کمی عمیق تر به این مسئله نگاه کنیم می توانیم به مسئله ای مهم و قابل توجه در فصل گذشته و حضور اندره آ انیلی، مدیر یووه در داستان جدیدی که باشگاه های بزرگ برای فوتبال آینده در نظر گرفته بودند یعنی سوپرلیگ برگردیم، مسئله ای که برای مدتی فوتبال را تحت تاثیر قرار داد؛ هر چند بی نتیجه ماند اما مختومه نماند و سران سه باشگاه از جمله یووه همچنان تاکید به حضور در آن پروژه دارند. اما همین اعلام و قرار گرفتن در میان روسای سوپرلیگ برای مدیریت یووه و مجموعه این باشگاه مشکلاتی را به وجود آورد که می توانست آینده مدیریتی او را نیز تحت تاثیر این مشکلات قرار دهد. موضوعی که پیش از آغاز فصل جاری رقابت های سری آ نیز به خوبی حس شد.

 

احتمال کنارگذاشتن اندره آ انیلی از پست مدیریتی یووه توسط جان الکان که با تغییر در بخش دیگری همراه شد و الکان تصمیم گرفت اندره آ را در سمت خود حفظ کند اما برای کنترل امور بیشتر باشگاه و تصمیمات احتمالی اندره آ، از چند مدیر نزدیک به خود خواست تا در پست های مدیریتی جدید راهی یووه شوند. اما حالا با پرونده جدیدی که شرایط یوونتوس را کاملا تحت تاثیر قرار داده شایعات زیادی مطرح میشود که الکان به دنبال جانشینی ست که بتواند مشکلات به وجود آمده را تا حدی حل کند.

 

در این میان نام چند شخص برای جانشینی احتمالی مطرح شده، هر چند که هنوز هیچ نشانی از تغییر احتمالی و یا جا به جایی قریب الوقوع وجود ندارد اما مطمئنا خانواده الکان و انیلی به خوبی از سختی های پیش روی باشگاه آگاهند، مشکلات و دردسرهایی که مشابه آن را پیش از این با عنوان کالچوپولی تجربه کردند و بی شک تمایلی به تکرار آن ندارند.

 

در این جا نام چهره هایی که برای پست مدیریت آینده یووه در نظرگرفته شده اشاره می کنیم، و ضمن تاکید به اشاره ای که داشتیم باید بگویم اگر در پرونده جدید بررسی حساب های مالی و سود سرمایه های باشگاه یووه، نام پاول ندود در آن دیده نمیشود، بی شک یکی از گزینه های جانشینی او بود، کسی که دست راست اندره آ انیلی ست.

 

الساندرو دل پیرو

 

پرچم دار و اسطوره بیانکونری، کسی که برای همیشه در تاریخ یووه جاودانه شده و برای بسیاری از تیفوسی های یووه او تنها مدیر دوست داشتنی بعد از بونیپرتی برای یوونتوس خواهد بود. شماره ده فراموش نشدنی ای که از زمان خداحافظی اش تا به امروز بسیاری منتظر دیدن او در پست مدیریت یوونتوس هستند، این بار نخستین نامی ست که برای آینده یووه از او نام می برند. اما باید توجه کرد که مدیریت یووه تنها با سابقه درخشان حضور در ترکیب یووه امکان پذیر نیست و باید منتظر ماند تا روابط خانوادگی انیلی در آن نقش ایفا کند.

 

اولینا کریستیلین

 

دوست و همکار بسیار نزدیک وکیل آنیلی، عضو اضافه شده یوفا در مجموعه فیفا.

 

الساندرو نازی

 

پسر عمه الکان، مدیر ایکو و عضور هیئت مدیره لگو، نایت رئیس اکسور و نامزد آلنا سردووا، که پیش از این نیز در پرونده سوپرلیگ نام اش برای جاشینی اندره آ مطرح شد از شانس بسیار زیادی برای این پست برخوردار است، با این تفاوت که شخص او تمایل و علاقه زیادی به حضور و کسب مسئولیت در این زمینه را ندارد.

 

مارچلو لیپی

 

نامی آشنا در دنیای فوتبال و جامعه بیانکونری. مربی سابق یووه که بارها تیم اش را قهرمان کرده و همراه یووه و ایتالیا همواره موفقیت ای قابل توجهی را کسب کرده. کسی که شخصیت مدیریتی نیز دارد و می تواند یووه را به خوبی رهبری کند.

 

جوزپه ماروتا

 

همگی او را می شناسند، مدیری موفق در یووه که توانست با خریدهای خود باشگاه را به اوج بازگرداند اما چه شد که سر از اینتر در آورد. با این حال او یکی از موفق ترین مدیران در فوتبال ایتالیا بوده است.

 

جووانی کارنوالی

 

مدیر عامل و مسئولی مهم در باشگاه ساسولو که هنوز به طور کامل دلیلی برای نام بردن از این شخص در این لیست مطرح نشده است.

 

ایگلی تاره

 

مدیر ورزشی باشگاه لاتزیو، نام او نیز در لیست دیده میشود و دلیلی برای حضورش عنوان نشده.

 

و البته نام دو ستاره سابق بیانکونری که برای یوونتوسی ها بسیار دوست داشتنی و محبوب اند اما حضورشان به عنوان مدیر یووه در حالی که گزینه های مهم تری نسبت به آنها وجود دارد، کمی بعید به نظر میرسد.

 

دیوید ترزگه

 

ترزگل بیانکونری ها، مهاجم گلزنی که سالها بعد از پایان بازیگری اش نیز در کنار آکادمی یووه فعالیت کرد اما به تازگی از این پست کنار کشیده و حالا به دنبال دنیای تازه ای برای خودش است، هر چند که مدیریت به او نیز می آید اما او از تمایل اش برای حضور در دنیای مربیگری گفته، با این حال نام او را در این لیست می بینیم.

 

کلودیو مارکیزیو

 

محبوب تیفوسی های یووه، شخصتی مجذوب کننده و خاص که در آن توان و قدرت مدیریت نیز وجود دارد. به تازگی کار خود را با تلویزیون شروع کرده، اما ویژگی های مدیریت در او همیشه بوده و به نظر میرسد می تواند در آینده نقشی در یووه داشته باشد اما نه به این زودی به عنوان جانشین اندره آ انیلی به ویژه زمانی که نام بزرگان دیگری دراین بخش مطرح شده.

 

این گوشه ای از مسائل پیش آمده و شایعات و احتمالاتی ست که پیش روی بیانکونری وجود دارد اما همگی می دانیم که جان الکان تاکید داشته تمام تلاش خود را برای تبرئه و از بین بردن مشکلات پیش آمده برای سران باشگاه خواهد کرد و همچنان با همین ترکیب مدیریتی برای پروژه آینده یووه که بازگشت و تولد دوباره یوونتوس است، ادامه خواهد داشت. تولدی که مطمئنا برای آن برنامه ریزی شده و نیاز به زمان دارد تا یکبار دیگر شاهد یوونتوسی مقتدر و باشکوه باشیم. برای هر تولدی و آغاز دوره ای تازه نیاز به توقف و بازیابی انرژی و انگیزه است که یوونتوس کنونی در حال اجرا آن است و ما با صبر و حمایت مان می توانیم بهترین کمک را برای مدیران و مجموعه بانوی پیر داشته باشیم.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: